Υπηρεσίες

…ΘΕΤΟΥΜΕ ΤΙς ΒΑΣΕΙΣ για το σήμερα και για το αύριο…

για ένα μέλλον γεμάτο προοπτικές

Μετάβαση από την προσχολική ηλικία

Η διδασκαλία σε μαθητές προσχολικής ηλικίας έως 6 ετών στοχεύει στην κατάκτηση βασικών δεξιοτήτων τόσο σε κοινωνικό όσο και σε γνωστικό και μαθησιακό επίπεδο.

Κοινωνικοποίηση

Σε ό,τι έχει να κάνει με το κοινωνικό επίπεδο οι μαθητές θ’ αναπτύξουν δεξιότητες κοινωνικοποίησης από την ένταξή τους σε ομάδες μέσα από το παιχνίδι.

Απόκτηση δεξιοτήτων

Σε μαθησιακό επίπεδο στόχος είναι η κατάκτηση πρώιμης γραφής – ανάγνωσης (διάβασμα παραμυθιών και μύθων, να μπορούν να γράψουν σωστά το όνομά τους, να ξεχωρίζουν τα γράμματα, να μάθουν την αλφαβήτα), άλλων βασικών δεξιοτήτων (να μπορούν να κρατούν μόνα τους το ψαλίδι στις χειροτεχνίες, να ξεχωρίζουν τα χρώματα) και στην κατανόηση των αριθμών (να μετράνε τους αριθμούς έως το 10). Επίσης κατακτούν δεξιότητες σε όλους τους τομείς αφού το πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο έτσι, ώστε να έχουν μια πολυδιάστατη απασχόληση.

Ψυχολογική ανάπτυξη

Ενισχύεται βέβαια και η ψυχολογική τους ανάπτυξη μέσα από διάφορες δραστηριότητες.

ΟΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΜΑΣ

Διαλέξτε την υπηρεσία που χρειάζεστε

Μελέτη και προετοιμασία μαθητών

Ο στόχος είναι διττός: Τόσο η μελέτη όσο και η προετοιμασία αποτελεί κύριο ζήτημα για τη σχολική πορεία των παιδιών. Τα τμήματα είναι ολιγομελή και ο διδακτικός χρόνος δίωρος. Αυτό γίνεται ώστε το αποτέλεσμα να είναι το καλύτερο δυνατό για τον καθένα ξεχωριστά τόσο σε μαθησιακό όσο και σε γνωστικό επίπεδο. Καθημερινά γίνεται η προετοιμασία των μαθημάτων της επόμενης μέρας και η επίλυση πιθανών αποριών.
Οι μαθητές/τριες κατακτούν τη γνώση μέσα από την καθοδήγηση και την υποστήριξη. Ενισχύουν τις δεξιότητές τους σε όλους τους τομείς, αναπτύσσουν αισθήματα κοινωνικοποίησης, ειδικές στρατηγικές που θα τους βοηθήσουν στην υπόλοιπη σχολική πορεία τους και διευρύνονται οι πνευματικοί και διδακτικοί τους ορίζοντες. Το μάθημα προσεγγίζεται μέσα από τη μαιευτική μέθοδο, δηλαδή τα παιδιά προσπαθούν να φτάσουν μόνα τους στην κατάκτηση της νέας γνώσης μέσω καθοδήγησης. Σημασία έχει βέβαια και η ψυχολογική υποστήριξη για την ομαλή ανάπτυξη των παιδιών.

Ειδική Αγωγή-Ειδική Διαπαιδαγώγηση

Παροχή εξατομικευμένης διδασκαλίας και υποστήριξης σε παιδιά με αναπηρίες και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος είναι να διασφαλίσουμε πως όλα τα παιδιά, ανεξαρτήτως των δυσκολιών τους, μαθαίνουν και αναπτύσσουν τις ικανότητές τους στο μέγιστο βαθμό. Οι μαθητές και οι μαθήτριες, που λαμβάνουν ειδική αγωγή, μπορεί να έχουν ποικίλες ανάγκες, όπως:
-Γενικές Μαθησιακές Δυσκολίες.
-Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες (Δυσλεξία, Δυσγραφία, Δυσαριθμησία).
-Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής / Υπερκινητικότητας.
-Διανοητική Αναπηρία.
-Διαταραχή Φάσματος Αυτισμού.
Η εξατομικευμένη εκπαίδευση προσαρμόζεται στις ανάγκες με ειδικές τεχνικές διδασκαλίας και εργαλεία που μπορούν να περιλαμβάνουν βοηθήματα τεχνολογίας, αναπροσαρμοσμένα προγράμματα σπουδών και εξειδικευμένη υποστήριξη. Η διαδικασία ξεκινά με την αξιολόγηση κι ακολουθεί ο σχεδιασμός ενός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος που καθορίζει τους στόχους, τις στρατηγικές, αλλά και τους τρόπους αξιολόγησης της προόδου του κάθε παιδιού.
Κεντρικός άξονας της ειδικής αγωγής είναι η συνεργασία μεταξύ ειδικών, γονέων και εκπαιδευτικών. Οι γονείς έχουν ενεργό ρόλο στη λήψη των αποφάσεων που αφορούν την εκπαίδευση των παιδιών τους. Μέσα από την υποστήριξη, όλοι μπορούν να επιτύχουν σημαντική ακαδημαϊκή πρόοδο, αλλά και να συμμετάσχουν ενεργά στην κοινωνία.

Συμβουλευτική Γονέων

Στόχος είναι η ενδυνάμωση του ρόλου του κάθε γονέα, ώστε ο ίδιος να είναι σε θέση να βοηθήσει το παιδί να ωριμάσει συναισθηματικά και να αυτονομηθεί. Η συμβουλευτική γονέων απευθύνεται σε γονείς όλων των ηλικιών. Τα πιο συχνά θέματα που αναφέρονται είναι:
-Προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών στο σπίτι ή το σχολείο.
-Δυσκολίες σχολικής προσαρμογής.
-Μαθησιακές δυσκολίες.
-Διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας.
-Εκπαίδευση σε καθημερινές δεξιότητες (σίτιση, αγωγή τουαλέτας κλπ.).
-Διαταραχές αυτιστικού φάσματος.
-Αυτοπεποίθηση παιδιού.
-Επικοινωνία μέσα στην οικογένεια.
-Αδυναμία έκφρασης συναισθήματος του παιδιού και συναισθηματικές δυσκολίες.
-Διαχείριση άγχους.
-Επιθετικότητα, ανυπακοή, εκρήξεις θυμού και άλλες δυσλειτουργικές συμπεριφορές.
-Ενδοοικογενειακά προβλήματα (διαζύγιο, απώλεια μέλους της οικογένειας κ.α..
Δεν πρόκειται για «μάθημα», ούτε μία σειρά συμβουλών, καθώς κάθε οικογένεια αποτελεί ένα ξεχωριστό και μοναδικό σύνολο όσο και τα μέλη που την συναποτελούν. Στόχος είναι να βρεθούν οι βαθύτερες αιτίες που μπορεί να προκάλεσαν ανησυχία ή αλλαγές στη συμπεριφορά του παιδιού, να αναγνωριστούν οι ανάγκες της οικογένειας, ώστε να είναι εφικτή η επίλυση όσων δημιούργησαν το πρόβλημα. Μέσω της συνεργασίας ψυχοθεραπευτή-γονέα γίνεται, λοιπόν, προσπάθεια να δοθεί ένα νόημα στη συμπεριφορά του παιδιού. Ο ψυχοθεραπευτής, όντας έξω από την οικογένεια, προσφέρει συχνά μία άλλη ερμηνεία από αυτήν προς την οποία σκέφτονται οι γονείς. Αυτή η νέα «ματιά» μπορεί να ανοίξει εναλλακτικούς δρόμους θεώρησης και αντιμετώπισης του παιδιού από τους γονείς του.
Η συχνότητα των συνεδριών καθορίζεται κατόπιν συνεννόησης και αναγνώρισης των ειδικών αναγκών κάθε οικογένειας. Δεν είναι δεσμευτική η παρουσία και των δύο γονέων, αν και αυτό προτιμάται.

Λογοθεραπεία

Οι θεραπείες παρέχονται σε ατομικό επίπεδο και είναι 45 λεπτης διάρκειας. Το θεραπευτικό πρόγραμμα κάθε παιδιού είναι εξατομικευμένο και σχεδιασμένο με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες του. Με το πέρας της κάθε συνεδρίας δίνονται οδηγίες στους γονείς ή ασκήσεις για το σπίτι καθώς κρίνεται απαραίτητη η συμμετοχή των γονέων στην εξέλιξη του προγράμματος λογοθεραπείας.

Ψυχοθεραπεία

Η ψυχολογική υποστήριξη στην προσχολική και σχολική ηλικία έχει ως στόχο την ενδυνάμωση της προσωπικότητας του εκάστοτε παιδιού και την βοήθεια ανάπτυξής της με ομαλό τρόπο. Σκοπός είναι το παιδί ν’ αναγνωρίσει, να επεξεργαστεί και ν’ αλλάξει την συμπεριφορά του, να μην φοβηθεί τα συναισθήματά του και αφού τα αποδεχτεί να μπορέσει να τα αξιολογήσει, ώστε να προσαρμοστεί ευκολότερα στο οικογενειακό ή κοινωνικό του περιβάλλον. Το περιβάλλον εμπιστοσύνης που αναπτύσσεται μεταξύ θεραπευτή και παιδιού είναι εξίσου σημαντικό όσο και η σταθερότητα του χώρου και των συναντήσεων.
Η ψυχολογική υποστήριξη βοηθάει σε:
-Μαθησιακές δυσκολίες
-Αρνητικά συναισθήματα (άγχος, θλίψη, χαμηλή αυτοεκτίμηση, ζήλεια, φοβίες κ.α)
-Προβλήματα διατροφής και ύπνου
-Ενίσχυση αυτοπεποίθησης και αυτοεκτίμησης
-Προσαρμογή στις ανάγκες του περιβάλλοντος
-Διάσπαση προσοχής και υπερκινητικότητα
-Κρίσιμες καταστάσεις (πένθος, διαζύγιο κ.α.)

Εργοθεραπεία

Η εργοθεραπεία προσφέρει σε ένα παιδί την ικανότητα και την αυτοπεποίθηση να ανταπεξέλθει και να ανταποκριθεί με επιτυχία σε οποιαδήποτε δραστηριότητα. Το πρόγραμμα παρέμβασης περιλαμβάνει τη χρήση σκόπιμων δραστηριοτήτων και συγκεκριμένα στην Παιδιατρική Εργοθεραπεία τη χρήση του παιχνιδιού για τη βελτίωση των απαιτούμενων δεξιοτήτων για την προαγωγή της λειτουργικότητας του παιδιού. Το παιδί σας θα αποκτήσει εκείνες τις κινητικές δεξιότητες που του είναι απαραίτητες στην καθημερινότητά του.